دعای پرفیض عرفه 12 مهر ماه در مرز خسروی برگزار می شود
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش ایرنا، 'افشین رضایی' روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی این مراسم معنوی افزود: امسال آیین دعای عرفه یادگار ارزشمند مرحوم ابوترابی، همچون سنوات گذشته در نقطه صفر مرزی خسروی، با حضور هزاران زائر و دلسوختگان ابا عبدالله الحسین (ع) به شهرستان قصرشیرین رنگ و بوی معنوی خاصی بخشیده است و در این راستا تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی اندیشیده شده است. 

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال شرکت کنندگان و حضور آنان در آیین پرفیض دعای عرفه، صادرات کالا در روز شنبه 12 مهر ماه در مرز خسروی با توجه به حجم ترافیک انجام نمی شود و ورود کامیون های حامل کالاهای صادراتی تا پایان برگزاری دعا به مرز خسروی ممنوع می شود. 

فرماندار قصرشیرین از آماده سازی مساجد و اماکن اقامتی برای اسکان مهمانان و مسافران این شهرستان خبرداد و گفت: تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های منطقه مراسم دعا با فضیلت هر چه بیشتر برگزار شود. 

رضایی تصریح کرد: با هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرستان، محل جایگاه برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه آماده سازی و همچنین تمهیدات لازم برای رفاه حال شرکت کنندگان فراهم شده است. 

وی گفت: با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از هموطنان از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم معنوی حضور می یابند، با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به شهروندان و زائران در روز برپایی دعای عرفه تمهیدات ترافیکی در قصرشیرین اعمال می شود و نیروهای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در این روز با همکاری سایر دستگاههای اجرایی ازجمله نین راه و شهرسازی، کار روان سازی ترافیک را بر عهده دارند.

وی گفت: مراسم این روز فقط متعلق به قصرشیرین نیست، بلکه یک برنامه کشوری است و این شهرستان افتخار میزبانی زائران عتبات عالیات و عاشقان حرم امام حسین (ع) که به نیت زیارت آن امام همام (ع) وارد این شهرستان می شوند را دارد. 

وی، همچنین بر لزوم تامین نظم و امنیت جایگاه برگزاری دعا، تهیه نسخ دعا، تامین آب و برق و خطوط تلفن جایگاه، تمهیدات ترافیکی، تنظیف و تزیین جایگاه مراسم، استقرار گروههای امدادی و اورژانس برای برگزاری دعای پرفیض عرفه در مرز خسروی و خدمات رسانی مطلوب برای جابجایی و انتقال زائران تا محل برگزاری دعا و بالعکس تاکید کرد. 

امام جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: براساس روایاتی از پیامبر اکرم (ص) در هیچ روزی به اندازه روز عرفه خداوند متعال بندگان خود را از آتش جهنم رها نمی کند. 

حجت الاسلام 'علی ملکی' افزود: برخی از گناهان است که فقط در روز عرفه آمرزیده می شود و این روز فرصت مناسبی برای طلب آمرزش و مغفرت برای بندگان است. 

وی همچنین در آستانه عید سعید قربان با تبریک این روز بزرگ، تصریح کرد: نماز روز عید ساعت هفت و سی دقیقه در محل مسجد جامع قصرشیرین برگزار می شود. 

ملکی گفت: امیدوارم در سایه برکات این ایام مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیریم. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان در امتداد این مرزهای طولانی است. 

مرز خسروی در مسافت 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com